Thailand

søndag 21. november 2010

Freudiansk glipp.....

..nemlig rosinen i Maggi's pølse. Dette flotte og staselige paret her; Dronning Maud og Kong Haakon.

Av en eller annen grunn uteble disse to fra innlegget i går kveld.

Kansje underbevisstheten min styrte litt inn her? Disse to kunne den nok nemlig ønske å holde for seg selv slik at ingen andre stikker av med skatten foran nesa mi :) 


Er de ikke utrolig flotte? Kronprins Haakon ligner virkelig på sin staselige Oldefar. Hadde det ikke vært flott om KP Haakon anla en sånn bart? Da hadde det blitt sus over kongehuset! Jeg må innrømme at jeg Elsker pelsen til Maud. En sobel? er det ikke? 
Fantastisk er den uansett, og den er fra en tid da pels ble tatt fra ville dyr som levde i naturen. Pels er varmt og vakkert, men vi trenger ikke pels lengre. Den har gjort sin nytte og varmet mennesker fra en annen tid.

Nå er pels kun for utstilling og ingenting annet, det har blitt en industri av smerte og lidelser for at de som bruker pels skal ta seg godt ut. Det er ikke lett å fortså meningen med pels i moderne tid.....

Men tilbake til tema....: Av alle ting i hele butikken, ønsker jeg meg mest av alt dette paret her. Men prisen er nok litt i overkant for min økonomi nå i disse førjulstider.....
Tror neppe barna hadde tatt til takke med knapper og glansbilder i Julegave. Noe som hadde blitt tilfelle hvis jeg skulle gått til innkjøp av Maud og Haakon.

Mens jeg er i gang kan jeg jo vise noen av de andre bildene som ikke kom med i går:
En utrolig Chic art-deco lampe!!


Eller denne lampen her. Fargene kommer desverr ikke ordentlig frem. Men den hadde gjort seg veldig fint på et barnerom!


Dette bildet fra en annen tid er så koselig, og det er digert! Hadde gjort seg flott på veggen i en trappeoppgang.

Nå er det opp av sengen, spise frokost og ut i skogen for å samle inn kongler, kvister og bær. I dag skal det produseres isskulpturer og kranser til Jul!

Hva skal du gjøre i dag? Det er jeg nysgjerrig på!
P.S. det er et kommentar-felt under her du kan fortelle det på! ;)

Ha en strålende søndag!

3 kommentarer:

  1. Hei Malena!

    Så flott og intr innlegg. Likte bildene veldig godt.
    Jeg skal male min 10kroners eske hvit i dag jeg, og fylle den med ved:-)

    Ha en kjempefin søndag!

    Klem fra
    Katarina

    SvarSlett
  2. Hei!
    Mange flotte skatter i hos Maggie! Takk for at du deler med oss som ikke begfinner oss i nærheten av Tigerstaden.
    Dette har vært helgen for julemesser:-) I går var jeg på trivelig julemarked i Mandal, julemarkedet på Kanten. I dag var det kystlagets store julemarked på Bragdøya. Dit må man reise med båt, så dermed ble det også en dose god sjøluft i løpet av søndagen. Litt handling ble det også, så nå kan jeg setter kryss for "utført" ved noen av navnene på julegavelisten:-)
    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  3. For en butikk!!! Heldiggris:)

    Denne helga har gått til tur på Ikea... Jeg elsker Ikea, men avogtil dør jeg litt av å gå der. Utrolig mange folk og noen av de som jobber der, skulle hatt seg en lagerjobb, spør du meg. Langt vekk fra folk som de kan være ekle mot! Men nå er det søndag og det er alltid deilig! Tenk så godt med en dag som er fullstendig fri! Me like:) Ha en strålende søndagskveld!

    SvarSlett

En melding er alltid hyggelig! Hit me Baby!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...